본문 바로가기
GM Library/☆ 기말시험 Data

방송대 방통대 영미시 기말시험 2013년도 2학기 4학년 / 올에이클래스 기출문제 모의고사

by BAE, JUNHO / ΛΙΙΛ™ 2022. 11. 17.
0-썸네일-영미시-기말-13-2-4
0-썸네일-영미시-기말-13-2-4
올에이클래스 이용안내 이미지입니다. 올에이클래스는 인터넷 익스플로러를 제외한 크롬엔진 기반의 브라우저에서만 원활히 이용가능합니다.
2013 학년도     2 학기     4 학년     35 문항
영미시
시험종류   :기말시험
출제위원   :방송대 김문수
출제범위   :멀티미디어강의 1강~15강 전체
자료출처   :한국방송통신대학교
웹앱제작   :올에이클래스 김현수

 

01Ben Jonson과 관련성이 가장 약한 항목은?
02ⓐ~ⓓ의 설명으로 가장 부적절한 것은?
Now, Penshurst, they that will ⓐproportion thee
With other ⓑedifices, when they see
Those proud ambitious heaps, and nothing else,
May say, their lords have built, but ⓓthy lord dwells
03문맥상 괄호 속에 가장 적합한 것은?
Some bring a capon, some a rural cake ...
But what can this (more than express their love)
Add to thy free provisions, far above
The need of such? whose liberal board doth flow
With all that (            ) doth know!
04Gray의 “Elegy”에 대한 설명으로 가장 부적절한 것은?
05Gray 시구의 ⓐ~ⓓ의 설명으로 가장 부적절한 것은?
Perhaps in ⓐthis neglected spot is laid
Some heart once pregnant with celestial fire;
Hands that the rod of empire might have swayed,
Or [ⓓHands that] waked to ecstasy the living lyre.
06다음 Wordsworth 시와의 관련성이 가장 약한 것은?
Waters on a starry night/ Are beautiful and fair;
The sunshine is a glorious birth;
But yet I know, where'er I go,
That there hath passed away a glory from this earth.
07Wordsworth 시구의 ⓐ를 가장 잘 설명한 것은?
The homely nurse(Earth) doth all she can
To make her foster-child, her Inmate Man,
Forget the glories he hath known,
And ⓐthat imperial palace whence he came.
08Wordsworth 시의 결론부의 ⓐ의 예로 보기에 곤란한 것은?
Though nothing can bring back the hour
Of splendour in the grass, of glory in the flower;
We will grieve not, rather find
Strength in ⓐwhat remains behind.
09Coleridge의 “Kubla Khan”과 시적 부류가 가장 비슷한 것은?
10“Kubla Khan”의 두 괄호에 들어갈 단어가 모두 맞은 것은?
Where was heard the mingled measure
From the fountain and the caves,
It was a miracle of rare device,
A sunny pleasure-(            ) with caves of (            )!
11Tennyson 시구의 ⓐ~ⓓ의 설명으로 가장 부적절한 것은?
Fair ship, that from the Italian shore
Sailest the placid ocean-plains
With my lost ⓑ(            )'s loved ⓒremains,
Spread ⓓthy full wings, saft him o'er.
12In Memoriam A.H.H의 후반부에 나오는 다음 시구에서, 'single'의 반복에 대한 가장 적절한 설명은?
A single peal of bells below,
That wakens at this hour of rest
A single murmur in the breast,
That these are not the bells I know.
13“Fra Lippo Lippi”의 설명으로 가장 부적절한 것은?
14“Fra Lippo Lippi”의 내용에 맞추어 괄호를 채운다면?
[A brother says to Lippi,]
“Expect another job this time next year,
For pity and religion grow i' the crowd―
Your (            ) serves its purpose!”
15다음의 강령들과 가장 밀접한 사조는?
Direct treatment of the 'thing,' whether subjective or objective. To use absolutely no word that does not contribute to the presentation. As regarding rhythm: to compose in sequence of the musical phrase, not in sequence of the metronome.
16Yeats의 다음 구절에 대한 가장 적절한 해설은?
Helen being chosen found life flat and dull
And later had much trouble from a fool,
While that great Queen, that rose out of the spray
Being fatherless could have her way
Yet chose a bandy-legged smith for man.
17Yeats가 강조한 요소들로 ⓐ, ⓑ에 각각 들어갈 것은?
How but in ⓐ(            ) and in ⓑ(            )
Are innocence and beauty born?
ⓑ(            )'s a name for the rich horn,
And ⓐ(            ) for the spreading laurel tree.
18다음 중 문학사적 관련성이 가장 약한 하나는?
19Auden 시의 밑줄 친 어구가 지칭하는 것은?
On that arid square, that fragment nipped off from hot
Africa, soldered so crudely to inventive Europe ...
20Thomas 시구에 대한 설명으로 가장 부적절한 것은?
It was my thirtieth year to heaven
Woke to my hearing from harbour and neighbour wood
And the mussel-pooled and the heron-
Priested shore
21Thomas 시의 제목을 생각하여 괄호를 채운다면?
A springful of larks in a rolling
Cloud and the roadside bushes brimming with whistling
Blackbirds and the sun of (            )/ Summery ...
22Emerson과 가장 거리가 것은?
23Emerson의 사상에 맞추어 두 괄호를 모두 맞게 채운다면?
All are needed by (            );
Nothing is fair or good (            ).
24Whitman 시의 내용에 맞추어 두 괄호를 모두 맞게 채운다면?
Out of the (            ) endlessly rocking,
Out of the (            )'s throat, the musical shuttle, ...
25Whitman 시의 결론부의 밑줄 친 어구와 가장 밀접한 것은?
A word then, (for I will conquer it,)
The word final, superior to all,
Subtle, sent up―what is it?―I listen.
26Dickinson 시의 밑줄 친 'he'가 지칭하는 바는?
And he unrolled his feathers,
And rowed him softer Home―//
Than Oars divide the Ocean,
Too silver for a seam.
27Dickinson 시에서 밑줄 친 화자는 무엇에 비유되어 있는가?
To foe of His―I'm deadly foe―
None stir the second time―
On whom I lay a Yellow Eye―
Or an emphatic Thumb―
28Dickinson 시에서 밑줄 친 어구가 지칭하는 바는?
The Grass divides as with a Comb―
A spotted Shaft is seen,
And then it closes at your Feet
And opens further on―
29문학사조와 그 인물의 연결이 가장 부적절한 것은?
30Robert Frost에 관한 진술로서 가장 부적절한 것은?
31Frost 시의 내용상 괄호 속에 들어갈 것은?
Earth's right place for love:
I don't know where it's likely to go better.
I'd like to go by climbing a (            ).
32Eliot의 다음 구절이 상기시키는 것으로 가장 적합한 것은?
What are the roots that clutch, what branches grow
Out of this stony rubbish?// ... for you know only
A heap of broken images, where the sun beats,
And the dead tree give no shelter ...
33Eliot의 다음 구절이 과거의 풍요제가 오늘날 타락한 상황을 다룬 것이라고 할 때 괄호 속에 들어갈 것은?
That (            ) you planted last year in your garden,
Has it begun to sprout? Will it bloom this year?
Or has the sudden frost disturbed its bed?
34Sylvia Plath의 시에서 밑줄 친 어구가 지칭하는 바는?
You do not do, you do not do
Any more, black shoe
In which I have live like a foot// For thirty years ...
35Plath 시구의 문맥상 괄호 속에 가장 적합한 것은?
Not God but a swastika
So black no sky could squeak through.
Each woman adores a (            ),
The boot in the face, the brute
Brute heart of a brute like you.

중복답안 가이드
A1, 2E2, 4I1, 3, 4
B1, 3F3, 4J2, 3, 4
C1, 4G1, 2, 3K1, 2, 3, 4
D2, 3H1, 2, 4

No정답선택채점바로가기
014
022
032
041
051
063
072
084
092
102
112
121
134
142
151
162
174
184
193
204
213
224
233
242
254
261
272
283
292
304
311
324
331
343
354

댓글